Monday, December 24, 2012

Pita sa medom i limunom

Lana me nagovorila da isprobam ovu pitu i zato sam joj maznula dekoraciju :)
Recept je sa Ireninog bloga, fini kolac sa medom i limunom... moji momci svaki dan pitaju kad cemo imati reprizu ;)
Iskasapili smo je toplu i zao mi je sto nemam presek ohladjene pite da vam docaram te savrsene slojeve testa prosarane spojem meda i limuna.

Jedino sto sam izmenila u odnosu na originalni recept je naziv jer sam ga pekla u kalupu za "pie" i sve vreme smo ga zvali pita te vam ga tako i prenosim :)

Pita sa medom i limunom

Sastojci:
350 g brasna
180 g maslaca ili margarina, omeksalog
prstohvat soli
1 kasicica secera
150 ml mleka
20 g svezeg kvasca

Fil:
120 g secera
120 g meda
1 limun 


Priprema:
Izmesati toplo mleko, kasicicu secera i kvasac, ostaviti na toplom da se kvasac aktivira.
U ciniji izmesati brasno, iseckan maslac, so. Dodati kvasac i umesiti mekano, glatko testo. Podeliti testo na tri jednaka dela.

Za fil izmesati secer i med sa sokom i koricom limuna.

Ukljuciti rernu da se zagreje na 70 stepeni.

Na brasnom posutoj radnoj povrsini razviti prvi deo testa u krug te ga prebaciti u kalup za pite ili drugi okrugli kalup tako da prekrije dno i stranice kalupa. Kalup nije potrebno podmazivati! 
Na razvuceno testo rasporediti polovinu pripremljenog fila, prekriti drugim delom razvucenog testa, zatim razliti ostatak fila i na vrh staviti trecu deo testa razvucen u koricu. Spojiti gornju koru sa testom kojim ste oblozili stranice pleha.

Staviti kolac u zagrejanu rernu da raste 30 minuta. Nakon toga pojacati temperaturu na 200 stepeni i peci pitu jos 30-ak minuta. Ako povrsina naglo tamni prekrijte je komadom aluminijumske folije ili papira za pecenje.

Sluziti toplo ili hladno!


* Spojeve testa mozete dekorisati srculencima, cveticima ili slicnim uzorcima. U tom slucaju odvojite mali komad testa, tanko ga razvaljajte i isecite kalupicima te ih polepite na spojeve :)

* Isprobano ovde


5 comments:

  1. Ovakve pite su mi omiljene, baš s limunom i takvim nadjevom. Jako volim taj miris i okus i nema ni nijedne pite koja mi to može dočarati jer mi baš ta aromatičnost čini srž fine pite. LIjep recept, spremat ću ga :)

    ReplyDelete
  2. Meni su super deserti s limunom i recept se čini odličan! Sve najbolje za praznike :))

    ReplyDelete
  3. E baš mi je drago da je ovaj kolač/pita našao još ljubitelja,jer je stvarno sjajan.U tvojoj i Laninoj izvedbi je baš super,moj nije bio baš najreprezentativniji.

    ReplyDelete
  4. Devojke, sta da vam kazem, probajte necete zazaliti :)

    Irena, hvala ti i na ovom recepticu :) Meni je nekako promakao a bas sam detaljisala po tvom blogu ;) ali na srecu Lana mi je skrenula paznju... momci su bili odusevljeni, stalno traze jos :)

    ReplyDelete
  5. Izvrsno je! Danas sam napravila, i već smo pojeli pola pite. Tijesti je baš nekako posebno, između prhkog i dizanog, i svakako ga planiram koristiti i u drugim receptima. A što se tiče ovoga, stvarno je super, samo ja mislim da nisam stavila dovoljno limuna, ali je i ovako bilo za pet. Mislim da ću idući put dodati još i narančinu koricu i sok, i grožđice.

    ReplyDelete