Friday, May 18, 2012

Rupicasti kolac

Za ovaj kolac, uz par jednostavnih sastojaka, trebace vam i jedna varjaca ili, tacnije receno, drska jedne varjace. Peceni biskvit busi se varjacom a zatim zaliva toplim filom kako bi se napunile dobijene rupice - rezultat je mekani biskvit bogato prosaran filom.


Rupicasti kolac
Sastojci:
4 jaja
150 gr secera
1 vanili secer
1 dl ulja
1,5 dl mleka
250 gr brasna
1 prasak za pecivo

Fil:
500 ml mleka
3 kasike secera
1 puding od jagode
100 gr maslaca
150 gr jagoda


Priprema:
Ukljuciti rernu da se zagreje na 180 stepeni. Pleh obloziti papirom za pecenje ili podmazati uljem i posuti brasnom.
Jagode oprati i iseckati na sitnije komadice, ostaviti da se iscede.
Izmiksati penasto jaja sa secerom i vanili secerom. Dodati ulje, mleko i brasno izmesano sa praskom za pecivo, mikserom ukljucenim na najmanju brzinu izmiksati smesu da se sastojci sjedine. Sipati masu u pripremljen pleh i peci (u zavisnosti od velicine pleha) od 20-30 minuta ili dok povrsina ne porumeni. Proveriti cacakalicom sredinu kolaca i ako se biskvit ne lepi za cackalicu izvaditi ga iz rerne. Drskom varjace izbusiti rupe na pecenom, VRUCEM, biskvitu. Odmah pripremiti fil.


Izmesati puding sa secerom i malo mleka. Ostatak mleka staviti na vatru da prokuva. U vrelu tecnost sipati razmucen puding i mesati na vatri dok se puding ne zgusne. Skinuti sa vatre, dodati iseckan maslac i mesati dok se maslac u potpunosti ne istopi. Sipati smesu preko izbusenog biskvita, kasikom ili varjacom prelazite preko rupica kako bi fil sto dublje prodreo. Preko filovanog kolaca poredjati iseckane jagode i blago ih rukama pritisnuti da leze na pudingu. Hladjenjem ce se puding stegnuti i drzati jagode na mestu.
Ostaviti kolac da se ohladi a zatim seci na kockice i sluziti. Ako kolac secete direktno preko rupica dobicete kockice sa sarama.

Verzija za stampu


Fil za ovaj kolac mozete menjati prema izboru, bilo koji puding sa ili bez voca na vrhu odigrace svoju ulogu i dati pecat ovom kolacu. U nastavku sledi isti ovaj kolac sa filom od vanile i cokolade, meni licno za nijansu lepsi od varijante sa jagodama.


Biskvit je isti kao u receptu gore s tim sto je pecen u nesto sirem plehu.

Fil:
500 ml mleka
50 gr cokolade za kuvanje
3 kasike secera
1 puding od vanile (cokolade)
100 gr maslaca
1 kasicica arome ruma

Priprema:
Prasak za puding i secer izmesati sa malo mleka. Ostatak mleka staviti na vatru, dodati izlomljenu cokoladu. Kad mleko prokuva sipati razmuceni prasak i skuvati puding. Skinuti s vatre, umesati iseckani maslac i rum te mesati dok se masalac ne istopi.
Sipati fil preko izbusenog kolaca i, kao sto rekoh, kasikom ili varjacom razmazati kako bi puding sto bolje ispunio praznine. Ostaviti da se ohladi.


*Mozete koristiti bilo koji pleh, ako izaberete manji pleh kolac ce biti nesto visi i samo pecenje ce biti za nijansu duze ili obrnuto ako se odlucite za siri/veci pleh.

* Beli secer mozete zameniti braon secerom. Neki dan sam slucajno zamenila secer i biskvit mi se duplo vise dopao u varijanti sa braon secerom :)

* Ovaj recept saljem Zoki, domacici igrice "Ajme, koliko nas je".

- Isprobala Gaga i :)


38 comments:

  1. Odličan! Baš po ukusu mojih momaka. Isprobaćemo... :)

    ReplyDelete
  2. E ovo mi se baš sviđa,moji vole ovakve kolačiće,čim isprobam javljam rezultat.

    ReplyDelete
  3. Odlična ideja, nisam još tako nešto vidjela, kolač je baš efektan :) Meni je 'draža' varijanta s jagodama :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Varijantu sa jagodama sam radila zbog dece i njima se vise svidela, a meni je ipak nesto draza verzija sa cokoladom i rumom ;)

      Delete
  4. Kako dobro izgleda ovaj rupičasti biskvit! Radit ću tako nešto i s jagodama i s čokoladom, ovo mi je super ideja da biskvit bude sočan i pun kreme, odlično :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Simpa, jel`da? Jednostavno, efektno i kao sto ti kazes socno i puno kreme :)

      Delete
  5. Radila sam rupe u brownie tartu i punila ganache kremom, bilo je božanstveno. Ovo s biskvitom ću definitivno usvojiti, a pogotovo mi se sviđa varijanta s čokoladom

    ReplyDelete
  6. Dobra ideja!:)
    Baš fino izgleda a i garant je sočnije zbog tih rupica.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jeste, svaki put kad zagrizes ceka te gomila fila jer je u biskvitu rupa na rupi :)

      Delete
  7. Super sočne fotke, a rupice bih mogla da primenim. pozdrav

    ReplyDelete
  8. ovo je tako zgodan i zanimljiv recept, rezultat je krasan :)

    ReplyDelete
  9. Looks great! I like the idea :)
    Jkanks!

    ReplyDelete
  10. odličan... meni je sa jagodom dekorativniji . Mada i kombinacija vanile i čokolade je odlična.. manji kontrast, ali pogodna za one koji ne vole voće...

    ReplyDelete
    Replies
    1. U pravu si, jeste sa jagodama malo dekorativniji ali sa cokoladom i rumom je mrak sto se tice ukusa :)

      Delete
  11. Odlicna ideja. Obozavam jagode, ali mi cokoladna verzija deluje ukusnije:)

    ReplyDelete
  12. Kakvom varjačom ste bušili rupe da su ispale "zanimljivih oblika"? Ja sam radila varijantu s čokoladom i rupe sam bušila drškom obične varječe (čak sma uzela najdeblju koju imam) i rupe su ispale - male, uske i sve jednako "pravilne/okrugle".

    U kojem limu ste pekli varijantu s jagodama? Ja sam upotrijebila najmanji lim koji imam, pa je ispalo da je i taj prevelik jer je biskvit (pre)tanak kao i u Vašoj čokoladnoj varijanti.

    I još nešto, kako rezati kolač da se vide rupe punjene kremom? Ja izvana ne znam gdje je rupa, pa kad sam narezala kolač, rupe se skoro nigdje nisu vidjele.

    Meni je krema bila previše gnjecava nakon što je kolač prenoćio u hladnjaku, to valjda ovisi o pudingu, ja bih smanjila količinu mlijeka.

    ReplyDelete
  13. Ove rupe na slici su radjene za cokoladnu verziju i busila sam ih tanjom drskom varjace. Busila sam vreo kolac (odmah po vadjenju iz rerne) i nisam narocito vodila racuna pa su ispale malo nepravilne, negde se biskvit odlomio vise a negde manje. Verziju sa jagodama sam busila debljom varjacom i trudila sam se da drska ostavi dublji i siri trag, mozete videti na slici koliko je fil dublje prodreo u biskvit sa jagodama nego u ovaj sa cokoladom.

    Kolac sa jagodama radjen je u plehu 28x25 cm, a sa cokoladom u plehu 35x25 cm.
    Sto se kreme tice, ona jeste nesto meksa nego kod kolaca u koje se maslac dodaje u hladan fil ali ne bi trebalo da je pregnjecava, ja sam nafilovani kolac drzala na prohladnoj terasi i nije bilo problema, lepo se seklo i moglo se komotno jesti iz ruke. Ali ako je vama ostalo gnjecavo mozda je najbolje da malo smanjite mleko, kao sto ste rekli.

    Cokoladni kolac sam sekla u plehu i ni meni se na svim parcicima nisu jednako videle rupe, na poslednjoj slici npr. sam zasekla kolac na tanjiricu kako bi dosla do lepog preseka za sliku.
    U verziji sa jagodama sam busila biskvit do samih ivica pleha a zatim sam nafilovani kolac (ohladjen) izvukla, zajedno sa papirom na kome se pekao, odvojila papir i onda pratila trag rupa i sekla direktno preko njih. Rupe sam busila tako da budu u istom redu (kao sto se vidi na slici za cokoladni kolac) sto kasnije olaksava secenje direktno po njima.

    Nadam se da sam sve obuhvatila :)
    Pozdrav!

    ReplyDelete
  14. Hvala na đodgovoru.
    Ako ponovo odlučim raditi kolač, poradit ću na veličini rupa, a lim za pečenje morala bih smanjiti pomoću obruča od papira za pečenje, jer nemam manji lim.
    Treba li biskvit biti potpuno hladan kad se krema ulijeva na njega? U receptu piše da kremu treba napraviti odmah (nakon bušenja rupa u vrućem biskvitu), i očito ju treba nalijati na biskvit dok je još tekuća, kako bi se dala nalijati u rupe. Moj biskvit se nije bio baš potpuno ohladio, ali nisam htjela čekati da se ohladi jer je krema bila gotova, pa sam se bojala da će se ona stvrdnuti pa se neće dati ulijevati u rupe.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Evo me ponovo sa novim iskustvima ;)
      Neki dan sam ga radila sa novom vrstom pudinga i krema mi je bila mnogo meksa sto znaci da gustina fila zavisi od pudinga koji se upotrebljava. Mojima se ta meksa verzija mnogo vise dopala, a sama krema je u potpunosti "propala" u praznine koje su se, na kraju, nazirale na vrhu kolaca i bilo je mnogo jednostavnije naci presek sa rupicama.
      Ovaj put biskvit sam radila sa braon secerom i svideo mi se vise nego ovaj sa belim secerom tako da cu tu izmenu zadrzati u buducnosti i sad dodati u receptu :)

      Sto se filovanja tice, krema se sipa na vruc biskvit. Kad ga izvadite iz rerne, izbockajte ga varjacom i odmah krenite sa pripremom fila. Kad je fil skuvan istresite ga preko vruceg/toplog kolaca, znaci onoliko koliko se hladnuo za vreme kuvanja fila.

      Ako se ponovo odlucite da ga pripremate javite da cujem kako je proslo :)
      Pozdrav

      Delete
  15. I was impressed - very beautiful and delicious;
    I did a version with strawberries, like me,
    I'll try and chocolate.
    Thanks for the great recipe,
    greetings and smiling summer, Diana

    ReplyDelete
  16. Thank you for reporting your impressions Diana. Looks very beautiful on your pictures, I'm glad to hear that you like it :)

    Greetings
    Mihaela

    ReplyDelete
  17. With havin so much written content do you ever
    run into any problems of plagorism or copyright violation?
    My blog has a lot of unique content I've either authored myself or outsourced but it looks like a lot of it is popping it up all over the web without my authorization. Do you know any solutions to help reduce content from being stolen? I'd definitely appreciate it.
    My site :: bacalao

    ReplyDelete
  18. Τhanks foг sharing уοuг thoughts about
    Cгeatіon sіte internеt.

    Regards

    Here is my blοg: Achat nom de domaine

    ReplyDelete
  19. Wow! At last I got a blog fгom wheгe I be cарable of
    gеnuіnely take valuablе infοrmation геgarding mу studу anԁ knowledge.


    Ηere iѕ my wеb ѕite :: 网页设计

    ReplyDelete
  20. Do you have a spam iѕsue on this website; I аlso аm a bloggeг, and I
    was cuгious about your situation; wе haѵe develοped ѕomе nice ρrοcеdures and
    wе are looκing to swaр methods with
    others, ωhу not ѕhoоt me an e-maіl іf interested.


    Αlso visit my blοg; cms

    ReplyDelete
  21. Hi Dear, are yοu reаllу viѕiting thiѕ website on a rеgulaг baѕіs, if sо then you will ԁefinitеly
    tаkе fastіdious experіenсe.


    Hаνe a looκ at my page; desarrollo web

    ReplyDelete
  22. I got thiѕ webѕite fгom my friend who shareԁ with me on the toрic of this web ѕite
    and nοw this time Ι am νisіting this web рage and reading veгy infоrmatiѵe aгtiсleѕ or гeviеws hеre.


    Also viѕіt my web-site: come si crea un sito internet

    ReplyDelete
  23. I needed to thank you for this excеllent read!! I certainly loved every bіt οf it.
    I have you ѕaved as a fаvorite to looκ
    at neω stuff you post…

    mу web pagе ... Creare Un Sito Web COME CREARE UN SITO creare un sito web

    ReplyDelete
  24. I am еxtremеly imρressed with your ωriting talents
    as neatly аs with thе stгucture оn your blοg.
    Is this a pаіԁ subject ог diԁ you modіfу
    it yourself? Either way keeр up the nice hіgh quality wrіtіng, it
    іs uncommon tо seе a great blοg liκе this one nоwаdays.
    .

    Feel free to surf tο my blog; Site maken

    ReplyDelete
  25. Havе you ever thought about includіng a little bіt moгe thаn
    just your агtіcles? I mean, whаt you say is funԁamental and аll.
    Howеver thіnk about if уou addеd sοme great νisuals or vіdeos to givе your
    postѕ morе, "pop"! Your content is excellent but with ρicѕ
    and сlips, this ωebѕite cоuld dеfinіtеly be οne of the best іn itѕ fielԁ.
    Excellеnt blog!

    my ωеb-site: Achat nom de domaine

    ReplyDelete