Thursday, December 26, 2013

Mak vanilice

Jeste li probali vanilice sa makom? Jeste li ih videli kod Zoke?
Za sve vas koji ste ih propustili u prvom krugu, evo ih ponovo :)

Vanilice mogu biti posne ako maslac zamenite margarinom.

Mak vanilice

Sastojci:
250 g maslaca ili margarina, sobne temperature
130 g secera u prahu
1 vanili secer
300 g brasna
200 g mlevenog maka

pekmez/dzem po izboru


Priprema:
Ukljuciti rernu da se zagreje na 170 stepeni. Dva, tri velika pleha obloziti papirom za pecenje.

Izmiksati maslac/margarin sa secerom u prahu i vanili secerom. Dodati brasno i mleveni mak te rukom umesiti testo.

Podeliti testo na nekoliko delova te, jedan po jedan, razvijati izmedju dva komada plasticne folije. Odstraniti gornju foliju i, okruglim sekacem, iseci krugove. Redjati krugove u pripremljene plehove i peci, u zagrejanoj rerni 8-10 minuta.
Ostaviti pecene keksice u plehu da se malo prohlade, nakon pecenja ce biti meki, a zatim ih prebaciti na zicu ili tacnu da se ohlade u potpunosti.

Ohladjene keksice spajati pekmezom/dzemom po zelji. Sloziti ih u metalnu kutiju i cuvati do upotrebe.

Verzija za stampu


* Jedino sto sam izmenila u odnosu na originalni recept je kolicina maka i secera, koristila sam mleveni mak u kome vec ima secera te sam secer u prahu smanjila na 100 grama. Radila sam sa margarinom jer su mi trebali posni kolaci i, u pripremi, nisam oblikovala kuglice pa ih stanjivala u diskove vec sam smesu (nakon konsultacija sa Zokom) valjala izmedju dva komada plasticne folije, bas kako je opisano u receptu gore.

* U testo mozete dodati koricu pomorandze ili malo arome po ukusu.


14 comments:

  1. Posla mi je voda na usta. Mislim da su ovo sledeci kolaci koje cu da pravim.
    Prvi put se javljam na tvom blogu, mada sam ga otkrila prosle godine preko Jeleninog bloga (i isprobala tvoje empanade, koje su bile sjajne). Bas mi je drago sto si ponovo aktivna! Pozdrav!

    ReplyDelete
  2. Waw! Prekrasne su! I sigurno i jako, jako dobre :).

    ReplyDelete
  3. Bas su fine i vrlo lepe slicice.:)))

    ReplyDelete
  4. Nisam neki ljubitelj vanilica, to je kod nas uvek ostajalo poslednje od kolača, I često nepojedeno, ali ove su toliko inovativne da bih sigurno probala.

    ReplyDelete
  5. Da samo znaš kako si me obradovala sa ovim vanilicama. Kod nas su bile pravi hit,snajkica i muž su ih veoma brzo pojeli. Od srca ti hvala i neka su vam prijatne.
    Srećna vam Nova 2014 godina!!!

    ReplyDelete
  6. Throughout history, powerful people have been able to prevent some things or cause them ارز سیفمون to happen. But there are some cases that the powerful and the rich are not able to deal with. They can only be associated with these few. One of these is technology.

    ReplyDelete
  7. Ovaj recept nije ispravan očito. Jer sam se 100% pridržavala svega, i apsolutno ne uspijeva, keksi se razliju u pečenju.

    ReplyDelete
  8. MilprocPconc_pe-Winston-Salem Mmlle Younger download
    thodeatatar

    ReplyDelete
  9. we are trusted research chemical vendors. Our goal is to give people worldwide the opportunity to purchase the best grade Cocaine at an affordable price. We strive to be a company in search of excellence in all services we provide.
    https://co-cainemethsale.com/
    WhatsApp/Call/text: +1 903 698 6174
    wickr me : cokems
    +19036986174

    ReplyDelete