Thursday, January 31, 2013

Panna cotta sa kivijem

Cuveni italijanski desert od slatke pavlake, mleka, secera, vanile i zelatina u kombinaciji sa toplim ili hladnim kivi prelivom ili, krace receno, jos jedan pokusaj da zavolim kivi :)

Panna cotta sa kivijem

Sastojci:
350 ml slatke pavlake
150 ml mleka
100 g secera
1 stapic vanile
10 g zelatina
6 kasika vode

Preliv:
100 ml mleka
5 kasika secera
4 kivija
100 ml vode
2 kasicice gustina


Priprema:
Pripremiti kalupice za panna cottu, ja sam koristila silikonske kalupe za muffins i, od ove smese, dobila 10 komada.
Zelatin preliti sa vodom i ostaviti sa strane da nabubri.

U manjoj serpici izmesati mleko, slatku pavlaku i secer. Stapic vanile prepoloviti, izgrebati nozem sredinu, odnosno semenke, i dodati u mleko sa secerom i pavlakom. Ubaciti i prepolovljeni stapic te staviti smesu na vatru da prokuva.
Kad smesa provri izvaditi stapic vanile, skloniti smesu sa vatre, dodati nabubreli zelatin i mesati zicom za mucenje dok se zelatin u potpunosti ne istopi u toploj tecnosti. Sipati smesu u pripremljene kalupice i prebaciti u frizider na 3-4 sata ili dok se panna cotta ne stegne. 

Za preliv istopiti gustin u vodi i ostaviti sa strane. Kivi usitniti viljuskom, prebaciti u serpicu, dodati mleko i secer te prokuvati. Kad smesa prokuva sipati pripremljen gustin i kratko mesati da smesa pocne da se steze. Skinuti sa vatre, po zelji procediti i servirati ili sacekati da se malo prohladi a zatim servirati.



* Ako koristite plasticne kalupice blago ih namazite uljem pre nego sto sipate smesu.

* Ovaj recept saljem Sanji, domacici igre "Ajme, koliko nas je"


11 comments:

  1. Mihaela , savršeno !Baš si me obradovala učešćem . Panna cottu obožavam. Lak italijanski dezert koji se topi u ustima. Svidja mi se i preliv .Odlična ideja da se ovako obradi kivi . Hvala na učešću i ljubim te ! :*

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala Sanja :)
      Svrljala sam malo po netu na ovu temu i onda mi palo na pamet da radim panna cottu koja nece izneveriti sa prelivom koji mogu izbeci ako mi se ne svidi ;)

      Pozdravljam te

      Delete
  2. Odlično izgleda. Iskreno malo sam iznenađena očekivala sam da će ovaj preljev biti pa zelen jer ima kivija u sebi. Jako sam zaintrigirana bojom, moram ovo probati.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Petra, kivi mi nije bio bas najzreliji (a kupila sam kao organski), moji nisu hteli da ga jedu svezeg pa sam ga ovako utopila i prosao je :) Verujem da bi sa zrelijom vockom i preliv bio zeleniji, nije mi palo na pamet da pomenem gore tako da bas dobro sto si spomenula :)

      Pozzzz

      Delete
  3. Fotke su naprosto divne! Vjerujem da je ovaj desert isto tako divan, ali za mene su to kombinacije koje bih teško pojela:))

    ReplyDelete
  4. Jako zanimiva kombinacija. Stvarno izgleda yummy :)!

    ReplyDelete
  5. Jako originalno, svaka čast! DIvno izgleda :)

    ReplyDelete
  6. Jako lijepo i nježno izgleda ! i ovo je uistinu odličan pokušaj za zavoljeti kivi, vjerujem da je kombinacija fina i ukusna !

    ReplyDelete