Saturday, June 30, 2012

Torta sa tresnjama

Nedavno sam naletela na simpaticnu tortu koja je na vrhu imala dve dzinovske tresnje oblikovane od svezih tresanja i grancice i lisce od zelenog fondanta. Cuvala sam je kao kec iz rukava za neku brzinsku dekoraciju i juce je, konacno, iskoristila. Mogla sam ih malo vise zaokruziti i povecati ali ni ovako nije ispalo lose :)



Recept sam malo izmenila, umesto bele cokolade upotrebila sam crnu jer mi se nekako lepse uklapa sa usecerenim tresnjama, a srazmerno gorcini cokolade povecala sam secer u filu. Biskvit je, za razliku od originala, radjen bez badema zbog alergijske reakcije jednog od degustatora, a i sama dekoracija je poprimila drugaciji izgled... Torta od koje je nastala ova moja danasnja, sa spoljnje strane je ukrasena listicima badema i keksom, meni su se stranice dopale bas ovakve kakve jesu i nisam tu nista dodavala, niti oduzimala ;) Biskvit je malo tvrdji, ako ne volite takve podloge prelijte ga sokom od tresanja ili zamenite nekim meksim.

I na kraju, evo tortice koju sam htela da podelim kao jedno simpaticno i brzo idejno resenje za ukrasavanje torte.


Torta sa tresnjama
(recept preuzet odavde)

Biskvit:
6 jaja
100 g + 2 kasike secera
150 g brasna

Fil:
3 dl slatke pavlake
4 zumanca
150 g secera
200 g cokoladeza kuvanje
3 dl mleka
10 g zelatina u prahu
2 vanili secera

i jos:
200 g tresanja iz sirupa

Dekoracija:
100 g bele cokolade
sveze tresnje
malo zelenog fondanta


Priprema:
Zagrejati rernu na 180 stepeni. Okrugli kalup, sa stranicama koje se odvajaju, podmazati maslacem/uljem i posuti brasnom.

Za biskvit izmiksati 3 belanca u sneg, dodati 2 kasike secera i nastaviti miksanje dok smesa ne postane cvrsta. Posebno izmiksati 3 jaja i 3 zumanca sa 100 gr secera. Dodati brasno i miksati da se svi sastojci lepo povezu. Na kraju, varjacom, umesati cvrst sneg od belanaca. Laganim pokretima mesati da se sneg i smesa od jaja i secera sjedine u glatku smesu. Sipati u pripremljen kalup i peci, u zagrejanoj rerni, oko 15 minuta. Ostaviti da se ohladi.
Hladnu koru izvaditi iz kalupa.

Za fil izmesati zelatin sa 3 kasike hladne vode i ostaviti sa strane da nabubri. Tresnje izvaditi iz sirupa i staviti u cedilo da se iscede od viska tecnosti.
Zumanca i secer izmiksati, dodati mleko i izmesati. Na kraju dodati cokoladu izlomljenu na kockice i staviti smesu na laganu vatru. Kuvati mesajuci dok smesa ne provri. Skinuti sa vatre, dodati zelatin i  mesati dok se zelatin ne istopi. Ostaviti fil da se ohladi i stegne.
Umutiti slatku pavlaku u cvrst slag, dodati hladan fil i lagano izmiksati da se smese povezu.

Stranice kalupa u kome se biskvit pekao staviti na sredinu tacne na kojoj cete "sloziti" tortu, a zatim u kalup staviti hladan biskvit. Preko biskvita naneti polovinu pripremljenog fila, poredjati iscedjene tresnje a zatim, lagano, rasporediti ostatak fila. Povrsinu torte posuti rendanom ili nozicem za guljenje krompira seckanom cokoladom a zatim je ostaviti u frizideru 3-4 sata da se fil lepo stegne.
Izvaditi tortu iz frizidera, tankim nozem proci izmedju stranica kalupa i torte a zatim, lagano, odvojiti kalup. Na vrh torte poredjati tresnje tako da oblikuju dve tresnje a zatim od fondanta oblikovati grancicu i lisce pa ukrasiti tresnjice.

Verzija za stampu


* Umesto vanili secera mozete u fil dodati kardamom, limunovu koricu, rum ili neki drugu aromu koju volite, a umesto fondanta mozete upotrebiti marcipan obojen u zelenu boju. Tresnje mozete zameniti visnjama.

Zelatin u prahu mozete zameniti sa 6 listova zelatina. U tom slucaju zelatin prelijte vodom, ostavite u vodi dok pripremate fil, a zatim listove iscedite od vode i umesajte u vrucu kremu, mesajte dok se ne istope.


* Ovaj recept saljem Petri, domacici igre Ajme, koliko nas je!




23 comments:

  1. Odlicna ulaznica za igru. Torta savrseno izgleda i dekoracija mi se jako dopada.

    ReplyDelete
  2. Prekrasna dekoracija, stvarno odlična ideja

    ReplyDelete
    Replies
    1. I meni se jako dopala. Jednostavno, brzo a simpaticno :)

      Delete
  3. Sviđa mi se, fini sastojci i lijepo je dekorirana :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala!
      Fil je extra, kao cokoladni mousse... mislim da cu ga cesto koristiti :)

      Delete
  4. Iako je torta sigurno i jako fina posebno mi se sviđa kako si ju dekorirala. A sigurno je fina i kombinacija s trešnjama i bijelom čokoladom. Super ulaznica za igru!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala Aria! Drago mi je da ti se dopada tortica :)

      Volim jednostavne dekoracije i sve sto pronadjem jedva cekam da podelim dalje. Nismo svi nadareni za neka komplikovana ukrasavanja pa verujem da ovakve ideje, kojih je na netu gomila, mnogima dobro dodju :)

      Pozdrav!

      Delete
  5. Jako mi se sviđa torta, a pogotovo dekoracija. Baš nikad mi nije palo na pamet tako nešto simpatično i elegantno. Super trešnje :)

    ReplyDelete
  6. volim ove moussaste kreme, odlična je torta! i jako lijepa dekoracija :)

    ReplyDelete
  7. Jao trešnje tako brzo prođu da ih se ne uspijem ni najesti kako treba.Za razliku od višanja, malina i jagoda ne možeš ih kupiti zaleđene. Nikad ništa nisam pravila od trešanja i silno sam se iznenadila kad me je svekrva ponudila pitom sa trešnjama. Volim jednostavne dekoracije, šteta što nisi mogla da staviš bademe, kako bi tek onda bilo dobro.

    ReplyDelete
  8. Tresnje bas pozelim, jer su ovdje rijetke i uglavnom iz uvoza.
    Torta je savrsena!

    ReplyDelete
  9. Predivno izgleda, volim ovakve tortice:)

    ReplyDelete
  10. Odlično izgleda! :) Mene više mami ona čokolada, ali trešnjice su jako dekorativne!
    Uostalom od majstorice vesele hrane, to je i za očekivati! :)
    Fotke 5+!

    ReplyDelete
  11. Baš je dobra :) sviđa mi se jednostavna a efektna dekoracija ;)

    ReplyDelete
  12. Krasna torta :), dekoracija je jao zanimiva!

    ReplyDelete
  13. Drago mi je da vam se dopada ova jednostavna dekoracija :)

    Jasna, i kod nas su vecinom iz uvoza, tek pre dve godine su se pojavile "domace", ali drze cenu kao suvo zlato. na pocetku sezone kilogram je oko 20 eura, vremenom padnu na 10 i to je to. A i kad izdvojis toliku lovu dobijes brdo losih tresanja jer se zbog cene slabo prodaju... uglavnom, i meni nedostaju sva ona stabla iz kraja :)

    Tadeja, :))) Saljem ti veliki pozdrav!

    ReplyDelete
  14. Ova torta pored toga što izgleda slasno, fenomenalno je ukrašena.

    ReplyDelete