Wednesday, February 5, 2014

Norveske krofnice

Danasnji recept dolazi iz Skandinavije i jedno je od peciva koja sam prihvatila na prvu... u pitanju su malene, okrugle krofnice sa daskom kardamona, u Norveskoj poznate pod nazivom Smultringer.
Tekstura, ukus pa i sama priprema u potpunoj su suprotnosti sa nasim krofnama... sve pocinje sa tucenom slatkom pavlakom :)

Norveske krofnice - Smultringer

Sastojci:
4 jaja
200 g secera
2 dl slatke pavlake
100 g maslaca
1 kasicica kardamona (cimeta)
1 kasicica ledenog kvasca (praska za pecivo ili sode bikarbone)
600 g brasna
ulje za przenje




















Priprema:
Otopiti maslac i ostaviti sa strane da se rashladi. Umutiti slatku pavlaku u cvrst slag.
Izmiksati jaja sa secerom u penastu smesu, dodati pripremljenu slatku pavlaku, rashladjen maslac, kardamon i ledeni kvasac te miksati dok se svi sastojci ne povezu. Na kraju dodati brasno i miksati dok ne dobijete mekanu, lepljivu smesu. Prekriti posudu plasticnom folijom i ostaviti testo u frizideru najmanje jedan sat a moze i preko noci.

Radnu povrsinu obilno posuti brasnom, istresti rashladjeno testo, poprasiti brasnom i povrsinu testa te, oklagijom, razviti koru debljine 0,5 cm. Kalupicem za krofnice vaditi oblike, ako nemate kalupic secite vecom casom krugove a zatim rakijskom casicom izvadite sredinu kako biste dobili prstencic.
 
Zagrejati vecu kolicinu ulja na srednjoj vatri pa spustati krofnice. Prziti dok donja strana ne porumeni, okrenuti i nastaviti przenje dok krofnice ne porumene jednako i sa druge strane.

Verzija za stampu


* U ovom receptu ponovo dolazimo do ledenog kvasca, odnosno amonijaka za kolace, koji se u nasim krajevima tesko nabavlja... kao sto sam navela u samom receptu, mozete da ga zamenite praskom za pecivo ili sodom bikarbonom. Isto tako, ako nemate kardamon, cimet ce biti pristojna zamena.


* Recept je objavljen u online magazinu "Mezze"


10 comments:

  1. Cao, izgledaju dobro,njihovi su vise zbijeni i poprilicno masni:) Pozdrav iz Norveske

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ovaj recept je spojen iz vise razlicitih recepata koje sam iscackala na netu i ispadnu super. Nisu zbijene, testo jeste mekse ali, uz dobro pobrasnjenu radnu povrsinu (a i samo testo treba poprasiti), da se raditi s njim. A da su masne, jesu... i sam naziv upozorava ;)

      Pozdrav za Norvesku!

      Delete
  2. Super su ti. Mi volimo krofnice, ali ih nisam nikad tako pravila. Dodala sam recept u omiljene, pa probam :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Super su Ljiljo, probaj kad uhvatis vremena... i obavezno javi utiske :) Imam jos par norveskih peciva koja su mi bas onako vrh samo nikako da se uhvatim posla... a i kad napravim ne docekaju slikanje ;)

      Pozzz

      Delete
  3. Kako im samo odoleti kad su tako slatke.:)))

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ajde na jednu turu, taman dok ti stignes bice gotove :)

      Delete
  4. Jako zanimljivo. Al ja sam luda za krafnicama, i ove izgledaju preeedivno!

    ReplyDelete
  5. Prestala sam da jedem prženo tijesto, stomak mi više ne podnosi, a krofnice izgledaju tako zavodljivo...

    ReplyDelete