Thursday, February 20, 2014

Madjarska medena pita

Odavno mi je na listi za probu Mézes krémes, kolac koji je po sastojcima veoma slican medenoj piti iz mamine sveske, a opet sama priprema i dodatak marmelade od kajsije cine ga potpuno drugacijim i nesto sarenijim od klasicne medene pite na koju smo navikli.
Recept stize sa odlicnog bloga Mamina jela, gde cete, uz recept, pronaci i detaljne slike pripreme. Kore su jako fine za rad i ono sto sam ovaj put naucila od Zeljke, autorke bloga, je da se pleh za pripremu ovakvih korica ne mora bogato podmazivati, dovoljno je poledjinu samo poprasiti brasnom :)

Madjarska medena pita

Sastojci:
2 jaja
30 g maslaca ili margarina
3 vrhom pune kasike meda
3 kasike mleka
150 g secera
450 g mekog brasna
1 kasicica sode bikarbone
korica jednog limuna

Fil:
600 ml mleka
6 kasika griza
200 g secera
200 g maslaca ili margarina
1 kasicica arome vanile

7-8 kasika marmelade od kajsije


Priprema:
Izmiksati maslac, med, jaja, secer, mleko i limunovu koricu. Dodati brasno i umesiti testo, prebaciti ga na radnu povrsinu i oblikovati glatku kuglu. Umotati testo u prozirnu foliju i ostaviti da se odmara najmanje 1 sat. Zatim ga podeliti na 4 dela i razvijati kore.

Ukljuciti rernu da se zagreje na 200 stepeni. Poledjinu pleha priblizno 25x35 cm poprasiti brasnom.

Kore mozete razvijati na poledjini pripremljenog pleha ili na radnoj povrsini posutoj brasnom a zatim ih prebaciti na pleh. Iseci visak testa ostrim nozem i peci, u zagrejanoj rerni, 5-7 minuta.
Dugackim, tankim nozem proci izmedju kore i pleha da se kora odvoji, spustiti je na pripremljenu tacnu ili pleh da se ohladi. Na isti nacin pripremiti jos tri kore.

Za fil, izmesati griz i secer sa malo mleka. Ostatak mleka staviti na ringlu da prokuva. U vrelo mleko sipati griz izmesan sa secerom i neprestano mesajuci kuvati dok se ne zgusne. Skinuti sa vatre, dodati vanilu, dobro promesati, povrsinu fila prekriti prozirnom folijom i ostaviti da se ohladi.
Umutiti penasto malsac/margarin, dodati ohladjen griz i umutiti gladak krem.

U pleh ili na tacnu staviti prvu koru, premazati je polovinom kreme, poklopiti korom, naneti marmeladu, zatim ponovo kora, ostatak krema i na vrh kora.
Pritisnuti slozenu pitu praznim plehom u koji cete staviti pakovanje testenine ili nesto slicno i ostaviti preko noci da se korice opuste i omeksaju.

Verzija za stampu


* Ovaj recept jedan je od mnogih koje sam isprobala sa bloga Mamina jela a za blogersku igricu "FBI rukavice" koju je pokrenula Maja pripremila sam tri slatkisa... zao mi je sto u ovu rundu nije uslo nista slano, ali bice prilike :)

* Marmelada koju sam koristila je nesto redja pa mi se malo razlivala sto se vidi i na slikama, sledeci put biracu nesto guscu marmeladu ili cu je izmesati sa malo gustina.

* Kore sam razvijala na radnoj povrsini posutoj brasnom, svaki put malo poprasim i samo testo te razvijem koru priblizno velicini pleha a zatim je, pomocu oklagije, prebacim na pleh. Novina je pecenje na nepodmazanom plehu, sto sam pomenula i na pocetku... pleh sam, po Zeljkinom savetu, samo posula brasnom i nakon svakog pecenja nozem poskidala mrvice koje su ostale na plehu posle pecenja. 



14 comments:

  1. inače ne volim medenu pitu, neznam zašto, valjda mi ne sjeda krema..no ovu ću svakako da probam jer volim griz i sviđaju mi se sastojci za fil..
    lp Klaudija

    ReplyDelete
    Replies
    1. Imam recept za medenu pitu sa grizom i obozavamo je, ne mogu zamisliti slavlje bez nje. I ovo je odlicna verzija, probaj pa javi utiske :)

      Delete
  2. Super si recept izabrala a kod Željke recepata koliko hoćeš i svi mame da se isprobaju.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cesto svracam kod Zeljke i mnogo sam toga isprobala. Mene odusevljava sto ima mnogo slanih, odlicnih jela koja sam medju prvima stavila na spisak ali ipak mi nekako uletese sve sami slatkisi :)

      Delete
  3. Krasno izgleda, nije mi jasno kako mi je promakla.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja je merkam od kada je objavljena ;)

      Delete
  4. Ja sam probala dva slatkiša i savršeni su, tako da vjerujem da je i ovaj

    ReplyDelete
  5. Una maravillosa receta que pronto probaré. Una verdadera obra de arte y unas preciosas fotografías. Un saludo

    ReplyDelete
  6. Cao:) ,joj, treba mi tri zivota (3x100)=:) da sve isprobam sto Vi na ovim stranicama nudite.......Pozdrav

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tacno znam o cemu pricate :) Nakupila sam toliko recepata da mi ni ta tri zivota ne bi bila dovoljna ;)

      Delete
  7. Divna je i nezna, nekako stalno izbegavam kolacice tog tipa sa koricama koje se peku na poledjini, ne znam zasto... a zapravo su najfiniji i najmeksi kolaci na svetu.:)))

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pa ne mogu da verujem da jos nisi probala da mesis korice, meni je to omiljeni tip kolaca i ustvari je puno jednostavnije nego sto izgleda... nadam se da ces uskoro pokusati :)

      Delete