Saturday, January 12, 2013

Rolat od sira

Rolat od sira je neizostavno hladno predjelo naseg stola na svakom vecem slavlju. Veoma je ukusan, dekorativan, brzo i jednostavno se priprema i obicno mi sluzi kao kec iz rukava uz pripremu svih ostalih (komplikovanih) djakonija koje krase svaku svecniju trpezu.

"Kora" od sira punjena kiselim mlekom, rendanim kackavaljem, sunkom i krastavcima veoma se lako moze zameniti nekim drugim, omiljenim, namirnicama te prilagoditi ukusu i postati predjelo kojem vasi ukucani nece odoleti.


Rolat od sira

Potrebno za "koru":
oko 250 g isecenog sira (tost sir, Gouda ili neki slican sir)

Fil:
150 g stisnjene sunke
150 g kiselih krastavaca
250 g kackavalja
2 dl kiselog mleka
so, biber


Priprema:
Prvo pripremiti fil: na sitno rende izrendati sir, sunku i kisele krastavcice. Dodati so, biber i kiselo mleko te dobro izmesati da se sastojci lepo povezu. Ostaviti sa strane.

Ukljuciti rernu da se zagreje na 100 stepeni.


Veliki pleh obloziti papirom za pecenje. Sloziti sir tako da se listici preklapaju na svim spojevima (slika 1). 
Prekriti povrsinu pleha aluminijumskom folijom i staviti u zagrejanu rernu na 10 minuta. 
Nakon toga izvaditi pleh iz rerne, skinuti foliju, izvuci papir za pecenje sa blago istopljenim sirom na radnu povrsinu (slika 2) i ravnomerno naneti fil po korici od sira tako da uz rub sa jedne strane ostane oko 1 cm sira bez fila (slika 3). Saviti rolat pocevsi od ruba koji je u potpunosti nafilovan prema delu na kome ne lezi fil (slika 4), na taj nacin rolat ce se lepo zalepiti i fil nece cureti na spoju.

Zamotati dobijeni rolat u plasticnu foliju i ostaviti u frizideru najmanje dva sata da se kora od sira lepo stegne (ja ga obicno pravim uvece a secem sutradan).



* U originalnom receptu za "koru" koriste tost sir, ja ga obicno radim sa sirevima tipa Gouda i jos nikada nije omanuo. Najvaznije da sir koji koristite za pripremu kupite nasecen kako bi svi listici bili jednake debljine da ne bi nastao problem pri topljenju. Isto tako, vodite racuna da vam se listici preklapaju jer u suprotnom rolat ce se "rastavljati" na spojevima.

* I nemojte da vas zaplasi topljenje sira, vreme navedeno u receptu je savrseno da dobijete blago otopljen sir koji cete lako rolovati. A ako vam se slucajno desi (jer rerne su ipak razlicite) da sir nije dovoljno istopljen vratite ga u rernu koji minut duze ili u suprotnom, ako dobijete nesto "tecniju" koricu, ostavite je na radnoj povrsini minut, dva da se stegne dovoljno da mozete nastaviti sa filovanjem. Verujte mi, kad jednom isprobate ovaj rolat shvaticete zasto ne odustajem od njega :)



29 comments:

  1. Odlična ideja, mislim da je svakome tko voli sir ovo neodoljiv recept :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kod mene se pokazao kao odlican, svima se dopada :)

      Delete
  2. Jel ovo onaj recept sa starog bloga. Trebala sam da pravim jedan sličan rolatić od kocke kačkavalja koji se ubaci u kesu pa se kuva a onda oklagijom rastanji pa filuje, ali nešto mi se nisu zvezde poklopile da ga napravim. Ovakva predjla uvek prva planu. Što se mene tiče ja bi na predjelima živela.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jeste Jelena, taj rolat svuda nosim :)
      Videla sam i tu verziju o kojoj ti pricas ali se nikada nisam usudila da probam, mislim da bi tu vec nesto zeznula ;) Ova varijanta mi je super, prilicno jednostavno i brzo, bez mnogo prljanja i ne moze da ne uspe :)

      Puno te pozdravljam!

      Delete
  3. Rolatic za cistu 10, stvarno cu morati jednom da ga napravim.:) Super su ti fotkice sa tamnom pozadinom, ovako u prvi plan dolaze upravo snitice!:))

    ReplyDelete
    Replies
    1. Probaj dear, toliko je jednostavan i fin da se neces zaustaviti samo na jednom ;)

      Hvala ti za fotkice... mozda su snitice malo tamnije ali kako nije bilo vise "materijala" za novi krug slikanja moralo je da ide ovako ;)

      Delete
  4. sva si mi u rolatima? :) još jedan predivan rolat, slani rolati su mi čak draži od slatkih

    ReplyDelete
    Replies
    1. Da znas, krkalo se opasno za praznike nisam stigla sve ni da poslikam :)

      Delete
  5. Odličan rolat! Već na prvi pogled mi se jako sviđa!

    ReplyDelete
  6. Rolada efektnog izgleda a sigurno je i jako fina.

    ReplyDelete
  7. Nekako mi se čini da sam pravila rolat od sira ali ona verzija da se sir zagrije pa se razvije ali nisam sigurna da li sam to planirala pa odustala ili sam stvarno pravila, bilo je prije nekih 10tak godina. Ova varijanta mi izgleda kao jedna od onih koje teško mogu da omanu, samo bih ja kiselo mlijeko zamjenila pavlakom, kiselo mlijeko kod nas je rijetko a i teško se nalazi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mozete slobodno da ga zamenite pavlakom, grckim jogurtom ili sa creme fraiche... bilo sta od tih mlecnih proizvoda bi se ovde super uklopilo i odradilo posao :)

      Delete
  8. Odlican je i jako dekorativan !!!

    ReplyDelete
  9. Apsolutno ti verujem da je fantastičan!Obožavam sve što se pravi brzo i lako, zato ovaj recept ubacujem u favorite.Hvala Mihaela!

    ReplyDelete
  10. Za one koje se pitaju: Pravila sam i verziju sa kuvanjem u krpi, uspeva i tako ali je komplikovanije, da ne spominjem prljavu krpu i ostalo. Ovako je daleko jednostavnije. Sjajan recept.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala vam na ovoj informaciji, upravo sam tako i zamisljala to kuvanje u krpi :)
      Pozdrav!

      Delete
  11. Thank you for this wonderful Article!

    ReplyDelete
  12. Guys just sharing, I’ve found this interesting! Check it out!

    ReplyDelete
  13. THANK YOU FOR SHARING THIS KIND OF GREAT INFORMATION.

    ReplyDelete
  14. GREAT ARTICLE,THIS WHAT TOTALLY WHAT I WAS LOOKING FOR.

    ReplyDelete
  15. Thank you for every other great article.

    ReplyDelete